úterý 13. října 2015

Háčkované čepice


K záplavě čepic u nás došlo tak trochu oklikou. Synovec bude mít ve školce karneval a sestra u mě hledala inspiraci na masku. Vzpomněla jsem si, že na blogu Kristinky byla zmínka o Minnie Mouse čepici, tak jsem navrhla vynechat mašli a uděla Mickeyho. A protože mě zajímalo, jak moc je to těžké, našla jsem si návod na youtube, vytáhla vlnu, vyštrachala háček, co k ní přibližně pasoval a zkoušela to podle videa odkoukat.

No, něco, co vzdáleně připomíná mickeymousí uši jsem vytvořila, ale bylo to krušné :oD Neháčkovala jsem (kromě uší ke kabelkám a ty jsou křivé) už někdy od základní školy, takže jsem hódně vyšla ze cviku. Navíc byl návod samozřejmě anglicky, takže názvosloví, které jsem si udržela v paměti mi bylo na nic. Magický kroužek jsem viděla snad poprvé v životě a nějak jsem ho nechápala, takže na vršku čapky zůstala díra, a na to, jak se správně dělá double crochet (tuším že vysoký sloupek..?) jsem přišla někdy v půlce. Zakončováním řad jsem se nezatěžovala a brala jsem to ve spirále pořád dál a dál, a jsem ráda, že výsledek je ještě přijatelně křivý. Obrázek Mickeyho uší radši nezveřejňuju, to byste se mi strašně smáli ☺
No ale jak jsem tak měla rozjeté youtube, tak jsem v odkazech zahlédla strašlivě roztomilou sovičku. A tu jsem prostě děsně chtěla. (Prostřední dcerka miluje sovičky, má dvě pyžamka se sovama, začínají být malá, ale bude je nejspíš nosit, dokud na ní neprasknou, raduje se z každé sovy na obrázku a pořád mi bere podložky pod hrnce, protože jsou to barevné silikonové sovičky.) A měla jsem štěstí, protože jsem narazila na video paní Yolandy Soto Lopez, která nejen krásně háčkuje, ale navíc to umí na tom videu podat jednoduše, srozumitelně a dostatečně jasně i pro mě :o) Vzala jsem hezkou tlustou vlnu, háček a s očima nalepenýma na obrazovku, třesoucíma rukamajsem doopravdicky vyrobila SOVU!!

Když jí mrňavka dostala na hlavu, tak se div nepočůrala radostí :o))) Chodila se pořád koukat do zrcadla, mávala rukama, pobíhala a hulákala 'já jsem sovička! jááá jsem sovičkááá!!!' :oD Trvalo docela dlouho, než byla ochotná jí půjčit někomu jinému a večer si jí vzala do postele.

Včera jsme se probudili do studeného počasí, takže sova rovnou vyrazila do terénu a vypadá to, že hřála obstojně :o) No a já, povzbuzená prvním úspěchem, jsem vytáhla další klubíčka a podle stejného základního návodu vyrobila toto:
Měla to být Hello Kitty, ovšem nemám tuhle vlnu v bílé, tak holt číča trochu zmodrala. Taky chudák schytala divné uši - ucho vlevo je o něco horší, proto na něm má mašli, i když správně patří na to druhé. Není to zrovna umělecké dílo, ale docela ujde, a stihla jsem jí přibližně během dvou a půl DVD prasátka Peppy.
Nojo, ale tři děti a dvě čepice, to nám nějak nevycházelo, žejo, a zrovna mi padl zrak na zelené klubko... :oD

Jak už jsem od pár lidí slyšela/četla, háčkování dokáže být návykové.. a když je to navíc z tlusté vlny, která tak krásně rychle přibývá, tak nemůžu než souhlasit - ještě než jsem se vykopala k tomu, abych se tady písemně pochlubila, tak jsem udělala další sovu :oD


Pravda, je to trošičku zabiják času, ale zas se aspoň zbavím těch zbytků vln, co mi ležely ve skříni... Teda až na to, že už jsem objednala další :oP

Tákže, kdybyste si chtěli taky vyrobit sovičku, nebo jiné zvířátko, nebo třeba suprovou helloweenskou čepici s pavučinou a pavoukem, tak se mrkněte na youtube na Yolandu
Jinak vlna, kterou nejčastěji používám je Yetti od Vlnapu, to je ta silná.. co je ta tenká, ze které jsou oči, nemám tušení :o) (To je jenom informace, reklamu nedělám, ale kdyby to někdo z Vlnapu četl a chtěl mi za to poslat vlnu zdarma, tak může :oD)

Žádné komentáře:

Okomentovat