pondělí 9. května 2016

Tvarohový makovec s ovocem


Zase jsem jednou pokusničila v kuchyni, a protože výsledek byl poměrně jedlý, tak se podělím o recept. Měla jsem chuť na makovec, na něco s ovocem a potřebovala jsem spotřebovat tvaroh, dohromady pak vzniknul jednoduchý, rychlý a navíc bezlepkový koláč na plech.

Potřebné suroviny:
200g mletého máku
3 lžíce cukru (nebo víc, takhle byl skoro úplně nesladký), případně vanilkáč
2 vejce 
250g balíček tvarohu
1/2 prášku do pečiva 
1 malé jemně strouhané jablko
cca150ml mléka (s tvarohem z vaničky stačí míň)
ovoce navrch

Postup: 
Napoprvé jsem zkoušela prostě všechny suroviny na těsto smíchat a taky to bylo dobré, ale druhý, upravený pokus byl lepší, takže: Žloutky oddělíme od bílků a utřeme s cukrem, vmícháme tvaroh, mák s práškem do pečiva a jablko, podle potřeby mléko, mělo by vzniknout ne moc tekuté těsto, takové spíš roztírací než lité. Z bílků ušleháme sníh a opatrně ho zapracujeme do těsta. Napatláme na vymazaný a případně i vysypaný plech (když jsem chtěla úplně bezlepkový, tak jsem jen vymazala, protože netuším, čím bezlepkáři vysypávají - kokos se mi chuťově nehodil a jizerka mi na to přišla divná :oP), poklademe vhodným ovocem - použila jsem jednou čerstvé jahody s borůvkami z mrazáku, ale ty se roztekly a koláč pak plaval v omáčce :oD takže podruhé jsem si vystačila s jahodami, ale určitě by se hodily i švestky, broskve nebo nějaká podobná ňamka. Pečeme na 180°C cca 20-25 minut. Dávala jsem na plech o rozměrech asi 25x40cm a byl docela tenký, ale držel pohromadě :o)
Před pečením
Po upečení


Máte-li rádi mák, vyzkoušejte, upravujte, obměňujte, zdokonalujte.. a mlsejte, však jsou v tom v podstatě samé zdravé věci ;o)

Žádné komentáře:

Okomentovat