pátek 8. dubna 2016

Chytrý náramek Fitbit Charge HR



Jak už jsem někdy zmínila, neumím psát recenze, takže ani tohle nebude recenze :o) Ani nemůže být, protože tahle blbinka funguje v symbióze s počítačem a nějak se mi je nepodařilo úplně dokonale propojit :oP

Moje pokusničení s Fitbit náramkem začalo díky Anetčině článku, kde o něm psala a hlavně zmínila funkci monitorování spánku, což mě děsně nalákalo, protože se spaním mám problémy už od... no snad od nějakých patnácti let, dobře prospanou noc v podstatě nepamatuju. Když jsem viděla cenu, tak jsem si samozřejmě řekla 'tůdle nůdle, do toho nejdu', ale nedalo mi to a prošťárala jsem aukro a internetové bazary. Našla jsem za pár stovek starší typy, ty ovšem sice mají monitor spánku, ale zas neukazují aktuální tepovou frekvenci, což byla věc, kterou jsem taky chtěla, protože obzvlášť v těhotenství mám s tepem problémy a docela se mi líbilo, že bych si ho mohla hlídat (sporttester s hrudním pásem se mi samozřejmě celodenně nosit nechce). Takže jak jsem hledala a pátrala, tak jsem stejnak nakonec zakotvila u tohohle typu. Naštěstí je dostal k Vánocům někdo, kdo je neupotřebil a odprodal je na bazaru za mnohem menší peníze, takže jsem se nechala ukecat :o)
Velikost L, nejspíš pánská, takže na mém vychrtlém zápěstí krapet odstává.. Mimochodem, to je moje téměř klidová tepová frekvence, bvy mi zajímalo, jestli je to ještě normální :oP

Tak a teď konečně o tom, co umí a jaké z něj mám dojmy. Má po straně displeje takový čudlík a ten když se mačká, tak se postupně objevují: hodinky, krokoměr, tepová frekvence, ušlá vzdálennost, spálení kalorie a vyšplhaná patra. Pokud se náramek spáruje s telefonem, tak má ukazovat i jméno volajícího, pokud je telefon poblíž - to jsem nezkoušela. A večer se nějak automaticky přepne na monitorování spánku, nevím jak, dělá to sám, asi že se člověk přestane hýbat a tak..
Svoje naměřené hodnoty si potom prohlédnete v aplikaci v počítači. Můžete si nastavit denní cíle a celkové cíle a tak, zapisovat si i jídelníček a pitný režim, a když nějaký cíl splníte, ukáže se zeleně :o) Pokud máte nastavený cíl kroků, tak vás náramek hned při dosažení 'odmění' zablikáním a zavibrováním. Aniž bych o tom věděla, byl tam defaultně (znáte k tomu někdo české slovo??) nastavený cíl 10000 kroků za den, a přiznám se, že když mi zničehonic začalo vibrovat zápěstí, tak jsem se div nepo... :oD Taky čas od času aplikace zahlásí, že jsem dosáhla nějakého odznaku - za ujití jánevímkolika kroků, nějaké vzdálennosti, nebo vyšplhání do výšky majáku a podobně, moc to nečtu, jenom odklepávám, aby to nestrašilo na obrazovce :o) Taky se samozřejmě můžete připojit k sociálním sítím, fejsbůkovat a tvítovat svoje pokroky, ani tohle vám nepopíšu, protože facebook ani twitter nemám..
Dashboard aplikace Fibit

A jak dobře to funguje? Mnóó, řekla bych, že to není zas až takový odvaz, jaký bych čekala :oP Jak jsem psala, nezadařilo se mi pořádné propojení s počítačem. Náramek má kabel, který funguje pouze na nabíjení (aspoň myslím) a všechna ostatní komunikace probíhá přes bluetooth, který u mě z neznámých důvodů přestal fungovat už dávno. Pro ten případ byl v balení takový čudl do USB, přes který by to mělo fungovat, ale zatím se mi daří jen jednosměrná komunikace z náramku do aplikace, a ještě pouze když ho položím hned vedle a ručně spustím synchronizaci (teoreticky by se měl během dne synchronizovat automaticky pokud jsem s náramkem na ruce v dosahu šesti metrů). Veškeré změny nastavení se provádějí taktéž přes aplikaci a prostě se mi to nedaří protlačit, ať dělám, co dělám. Což mimo jiné znamená, že mi od začátku ukazují čas o tři minuty pozadu a nehnu s ním, nenastavím si délku kroku, citlivost spánkového monitoru, vzhled displeje a tak.
Displej je většinu času zhasnutý, zapíná se buď tlačítkem, nebo pohybem (to se mu občas nechce), což je přes den celkem v pohodě, ale v noci to může docela rušit, protože svítí fakt hodně a zapne se kdy chce. Nabitý mi vydrží tak čtyři dni, ale jistější dobít si dřív, aby nenadával. Slibovaných pět dní by asi vydržel, kdyby se skoro vůbec nerozsvěcel. Nabíjí se ale celkem rychle, takže to nijak nevadí.

Integrovaný krokoměr je tak nějak přibližný. Když budu našlapovat hodně lehce, nezměří nic, zato pořádné máchnutí rukou se jako krok započítá, třebas u hnětení těsta na rohlíky jsem toho nachodila hromadu :oP Podle toho taky pak vypadají nachozené kilometry - jednou mi taky naměřil, že cesta na záchod mi dala 50 metrů :oD
Tepovou frekvenci měří, řekla bych, docela slušně. A potvrdil mi, že většinou, když se mi udělá totálně blbě a na omdlení, tak je to na tepu vidět - buď se najednou hodně zrychlí nebo zpomalí.
Spálené kalorie bere nejspíš podle tepovky a nedokážu posoudit, jak moc přesně.
Vyšplhaná patra jsou totálně mimo :oD Uvnitř je zabudovaný jakýsi hodně nepřesný výškoměr, který záhadně počítá, kolik jsem toho za den vylezla do schodů či kopců. Řekla bych, že se zatím ještě ani jednou netrefil. Jednou sveřepě hlásí nulu, i když jsem poněkolikáté za den vyšla do druhého patra, jindy stačí odvést děti do školky (cestou malý kopeček a schody doma) a naskáče mi 15 pater :oD Takže kvůli téhle funkci si Fitbit rozhodně pořizovat nemusíte ;o)
Věc, která mě zajímala nejvíc, je monitor spánku. Samozřejmě nejde o kdovíjak přesné měření, je to koneckonců jen náramek na zápěstí, nemá šanci změřit nějaké spánové vlny, či jak se to jmenuje, ale řekla bych, že pro orientaci to stačí. Při sledování nejspíš zohledňuje tepovou frekvenci a také detekuje pohyb. Dá se nastavit větší nebo menší citlivost, nevím, kterou mám nastavenou já, snad vyšší, ale nevím, jak to zkontrolovat, když se s počítačem nebaví. Pravda je, že se může stát, že pokud celou noc čučíte do zdi a nemůžete usnou, ovšem ležíte bez hnutí, tak ráno vesele nahásí, že jste se výborně prospali, zato pokud spíte jak špalek a vrtíte se, tak ukáže neklid a do spánkového režimu to nezapočítá :o) Já mám výhodu, že pokud nemůžu usnout, tak sebou vztekle mlátím, a pokud už konečně zaberu, tak se skoro nehnu, takže nejspíš změří celkem správně. Navíc když porovnám výsledky s tím, co si odvodím z pohledů na budík, tak to přibližně odpovídá. Výsledek se potom zobrazí v grafu, který je poměrně názorný a přehledný, až na to, že na něm není vyznačená časová osa - ta by se mi tam docela líbila.
Tohle byla obzvlášť výživná noc, většinou spím kolem čtyř až pěti hodin, tři hodiny byly hrůza, dokážete si asi představit, jak jsem celý den padala na tlamu..
Když to tak nějak shrnu, řekla bych, že koupit ho za plnou cenu, tak si sprostě vynadám, za tu bazarovou to ještě ujde, ale žádná velká sláva. Rozhodně to není nezbytnost, kterou bych každému doporučila. Na sport (až zase budu moct) budu stejně používat mnohem přesnější sporttester, o spánku už představu mám, a stejně mi to nepomůže spát líp... Kromě toho je takový jakože gumový, neprodyšný, docela mi chvílemi na ruce vadí, v létě to musí být hotová hrůza. Tipla bych, že si ještě nějakou dobu budu hrát, a pak milého Fitbita hodím na aukro :o)
A co vy? Máte někdo tenhle náramek a třeba lepší zkušenosti?
Díky za čtení a mějte se krásně :o)

P.S. Zapomněla jsem napsat, že stažení údajů do aplikace jde kdovíproč pouze, když jste připojení k internetu, takže někde v divočině si pokroky ani spaní nezkontrolujete :oP

3 komentáře:

  1. Super napsano... Ono dokud si clovek neco nevyzkousi sam,tak ho to porad laka a kdyz uz to ma,tak pak zjisti,ze se da i zit i bez toho... Rada si tady chodim cist,celkem se i posmeju :-)
    Uz se tesim na dalsi clanek,ikdyz-jak uz jsem jednou psala-nechapu jak to psani pri trech detech jeste stihas..
    A mimochodem vypadas dobre,tech par kilo je urcite jen voda ;-) to das zase vsechno dolu,neboj..:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuju :o) stíhat se to dá, spíš teď není o čem psát, ale až začnu shazovat pupek, tak to bude hned spousta inspirace :oD ten náramek, no.. jak píšeš, člověk se bez něj rozhodně obejde :oP

      Vymazat
  2. Mně ten Fitbit nějak nesedl. Radši jsem pak koupil Xiaomi náramek od https://www.mibandshop.cz/, který se mi líbil podstatně více. :) Ale je to samozřejmě i o dalších preferencích. :) Mi právě u toho Fitbitu přišla i ta aplikace taková zmatená. Zkus se někde mrknout na to, jak vypadá aplikace od Xiaomi. To je pohádka... Všechno krásně přehledné a přitom tam najdeš fakt všechno. ;-)

    OdpovědětVymazat