středa 20. května 2015

Rebarbora na koláči předčí všechny jiné sváči


Každé jaro vyhlížím, až se objeví a jakmile jí zahlédnu, kupuju bez ohledu na cenu (skoro). Protože k jaru prostě patří rebarborový koláč :o) Já vím, já vím, chci zhubnout, neměla bych se cpát koláčem, zvlášť ne s drobenkou, ale nedá se nic dělat, bez něj by to nebylo ono.
Zatím jsem vždycky dělala rebarborový z litého těsta, zkoušela jsem různé obměny a čachry jak s těstem, tak s náplní. Ovšem lets jsem si říkala, jestli by se třebas nedal udělat z lineckého (protože ho mám radši), koukla jsem na internet, zjistila, že ho tak dělá spousta lidí (nechápu, že mně to napadlo až letos), smíchala jsem několik receptů, trochu si je upravila a výsledek byl tento:

160g špaldové mouky
60g hladké mouky
50g cukru
100g másla
1 vejce
špetka soli, citronová kůra

přiměřené množství rebarbory + případně jablko
lžíce cukru
šťáva z půlky citronu
trochu smetany na vaření

máslo, mouka a cukr na drobenku

Na vále si standartním způsobem uplácám linecké těsto a nechám ho odpočinout v ledničce (což je nespravedlivé, já makám a těsto odpočívá). Rebarboru opláchnu, oloupu a spařím horkou vodou (někdo neloupe ani nespařuje, já jsem tak nějak navyklá), nakrájím na kostičky, hodím do misky a promíchám s citronem a cukrem, případně k tomu přimíchám nakostičkované jablko.Z trochy másla, mouky a cukru udrobím drobenku.
Rebarbora se sladí, zatímco těsto relaxuje
Těstu přeruším odpočinek v lednici a rozválím ho na placku, která je o něco větší než koláčová forma (moje má asi 25cm v průměru), pokud to přepísknu a přečuhuje přes okraje, tak přebytky uříznu, zmačkám, znova rozválím a položím na dno. 

Na těsto ve formě naliju trochu smetany, jen tolik, aby lehce pokryla dno. Na smetanu přijde rebarbora, na rebarboru drobenka a celé dám do trouby na 180°C přibližně na půl hodiny. Peču na střední mřížce, ale protože mi začíná blbnout trouba, tak chvíli i na spodní, to už se holt musí přizpůsobit..
Placka politá smetanou...
... a posypaná rebarborou
Po půl hodině vyndám, nechám trochu vystydnout a pak šup s tím na talířek :o)

Dětem hrozně chutnal, možná to bylo i tím, že jsme si ho vzaly do pokojíku a udělaly si jakopiknik na podlaze :oD Byl z toho hrůza binec, drobky úplně všude, nejmenší ho důkladně rozpatlala do koberce a pak i mně po obličeji, když se rozhodla, že mě nakrmí, ale byla to legrace :o)

Upečený
Pomocnice v kuchyni.. točí knoflíkem u trouby, vyndává poklice na zem, zkouší se umýt v myčce a tak :oD

Žádné komentáře:

Okomentovat