čtvrtek 18. června 2015

Dvě zmrzky


Je tu léto, občas se udělá dokonce i teplo, někdy až horko, a to je nejlepší čas na mlsání zmrzliny :o) A co je lepšího, než kupovaná zmrzka? No jasně, přece ta domácí! Rozhodně nejsem expert na domácí zmrzlinu, ale metodou pokus - omyl se dají občas vytvořit docela dobroty.

Minulý víkend jsem se takhle pokusila o dvě příchuti a přišly mi docela použitelné, takže se o ně podělím. Když už nic jiného, tak oproti kupovaným vím, co jsem do toho dala, vím, že v tom není místo smetany palmový a kokosový olej, místo ovoce umělá příchuť a tuna cukru.

První (a podle většiny ochutnávačů i lepší) je ANANASOVÁ ZMRZLINA. Postup je poměrně snadný (proč bych si taky přidělávala práci něčím složitým, že jo).
Očistíme a nakrájíme na kousky asi polovinu ananasu. Na pánvičce/rendlíku/čemkoli necháme lehce zkaramelizovat 2-3 lžíce cukru, na něj přihodíme ananas a počkáme až začne zlátnout. Může se dát na začátek i ždibec másla, ale není nutné.


Osmažený ananas dáme do mixéru nebo něčeho, v čem se dá rozsekat a rozmixovat, přilijeme smetanu ke šlehání, přihodíme tvaroh (nejlépe plnotučný) a mixujeme, až začne housnout. Použila jsem potom i šlehací metličku, aby se směs trochu provzdušnila, řekla bych, že čím víc, tím líp, ale jistá si tím nejsem :o)
Nakonec přistrouháme trochu citrónové kůry (případně kousek zmrzlého citrónu, což je geniální nápad od Kristinky ☺) Nalijeme do vhodné nádoby a dáme zmrznout.

Druhá ňamka, kterou jsem si připravila do mrazáku je OŘÍŠKOVÁ. Oříškovou zmrzlinu já totiž děsně ráda.. a taky ořechovou, čokoládovou, černý rybíz, pomeranč, jednou jsem měla i kiwi a dic jsem se nepotento blahem.... Ale to jsem odbočila :o) Oříšková je ještě mnohem jednodušší, v podstatě jsem jen udělala karamelovou šlehačku, přidala mleté oříšky a dala zmrznout. Ale pro jistotu přidám i postup. V rendlíku upražíme na karamel požadované množství cukru - dala jsem asi pět lžic. Když je karamel dostatečně karamelový, odstavíme, přilijeme 2 kelímky smetany ke šlehání a mícháme až do zblbnutí a rozpuštění všech hrudek. Vznikne krásně karamelově hnědá smetana. Tu necháme vychladit (většinou se píše do druhého dne, té mojí stačily asi dvě hodiny). Potom jí ušleháme jako klasickou šlehačku, umeleme lískové oříšky, a přimícháme do šlehačky. Oříšků jsem dala asi 100g na 500ml šlehačky, ale stačilo by i mnohem míň, zmrzlina pak byla hodně drobivá.  To je celé, pokud je málo sladká, může se ještě přisladit. Nalejeme do misky a dáme do mrazáku. Pokud se vám nechce takovou dobrotu zmrazit, tak si upečtě větrníčky a použijte jí jako náplň :o)))




Byly obě strašně dobré a jedlé, měly jen tu nevýhodu, že byly hrozně tuhé, nabíratelné začaly být až tak půl hodiny po vyndání z mrazáku a i tak to byla fuška, ovšem na nanuky by se to hodilo - zvlášť ta ananasová, ta byla vyloženě nanuková. Takže jestli máte čas a chuť, vyzkoušejte, upravujte, udělejte novou, lepší, míň tuhou a pak navalte recepty a tipy :oD

Žádné komentáře:

Okomentovat