středa 24. června 2015

Ještě jedna nová hračka do kuchyně


Pořád jsem zkoušela vyplodit ravioli a na tuhle novinku přišla řada až teď :o) Je to razítko na sušenky Tescoma delícia. Objevilo se jako novinka myslím někdy na podzim a hned se mi zalíbilo. Existuje s několika dekory a mně nejvíc oslovilo tohle se zvířátky.
Mám hrozně ráda sušenky (že by to mělo vliv na tu neschopnost zhubnout?) a děti taky rády chroupou dobrůtky. Kupované jsou nehezky drahé a mívají nehezké složení, takže mám ráda domácí. Hezky tvarovaná vykrajovátka jsou fajn, je hezké vykrájet si kytičky a stromečky a k nim klidně celou ZOO zvířátek, ovšem co je to proti suškám, které jsou sice fádně kulaté, ale zato na sobě mají obrázek!A navíc je růžové :o)))


Zachází se s ním opravdu dobře (narozdíl od spousty vychytávek, které vypadají úžasně a pak jsou nepoužitelné). Tím růžovým válečkem se vykrojí kolečko a pístem s nasazeným razítkem se vymáčkne vybraný obrázek. Vykrajovátko opravdu krájí (bez otřepených okrajů) a obrázek se vytiskne hezky a pravidelně, případné nerovnosti vyváleného těsta se tlakem srovnají a vylézají z toho krásné sušenky :o)
Použila jsem recept, který byl přiložený v krabičce (jen s drobnými úpravami). Na plnou mísu sušenek jsem použila:
500g mouky - celozrnnou smíchanou s hladkou
250g másla - opravdické, ne heru
50g cukru
4 vejce
případně trošku vody, pokud je těsto moc suché
1/2 prášku do pečiva - s vinným kamenem, ale obyč bude stačit  

Aby nebyla nuda, nechala jsem jednu čtvrtinu těsta jak byla, do jedné přidala kakao a tuzemák, do jedné oříšky a do jedné nastrouhanou půlku zmrzlého citronu (fakt naprosto geniální, Kristinko :o)).

Vypracuje se klasické linecké těsto, nechá odpočinout, vyválí, vykrájí (a orazítkuje) a peče na 170-180°C asi 10 minut.
Vyjde z toho kolem 160 sušenek, takže zásoba aspoň na dva dny :oD

Hromada sušenek

Bez prášku do pečiva by nejspíš byly obrázky ještě výraznější, ale s ním mi připadají měkčí
Máslové, oříškové a citrónové mají v podstatě stejnou barvu, takže dokud neochutnám, tak nevím, kterou si beru.. naštěstí mi (i ostatním) chutnají všechny :o) Příště možná zkusím pro každý obrázek jednu příchuť, aby se daly rozlišit... Nebo je zase namíchám, aby byla konzumace napínavější.
Každopádně pokud rádi sušenkujete, můžu vřele doporučit :o)

Žádné komentáře:

Okomentovat