čtvrtek 25. června 2015

Dvojbarevné lasagne


Po těch mých neslavných rozpadlých pokusech o ravioli mi v ledničce strašily zbytky náplní, a protože nebyl čas ani nálada zkoušet lepit další, tak jsem si to zjednodušila a naplnila s nimi lasagne.
Výsledek byl kupodivu docela mňamka, rozhodně úspěch na to, že jsem lasagne nedělala ani nepamatuju a nejspíš ještě nikdy předtím samostatně. Navíc to bylo superrychlé a bylo by to poměrně dost rychlé, i kdybych si náplně připravovala začerstva.

Tak tedy: těsto je klasické nudlové, na středně velkou zapékací mísu jsem použila 200g semolinové mouky (může být i hladká, hrubá, celozrnná, jak je kdo zvyklý), 2 vejce, 2 lžíce vody a nějakou tu mouku k dodatečnému podsypávání. Těsto se pořádně zpracuje, nechá odpočinout a vyválí na pláty - válečkem (pak je to fajn silové cvičení), nebo jako já strojkem :o)

Náplň č.1 byla masová: Mleté maso, cibule, sůl, pepř, oregano, bazalka (měla jsem obojí sušené, čerstvé je určitě lepší), vejce, pár cákanců kečupu. Najemno nasekanou cibuli jsem nechala chvilku zezlátnout na oleji, k tomu maso, nechat pořádně prosmažit a provařit, pokud ho už nenamočili v obchodě, tak podlít vodou. Podle chuti osolit, okořenit, přimíchat vajíčko a nakonec trochu kečupu, nebo rajského protlaku, aby směs nebyla tak hustá.

Náplň č.2 byla falešná špenátová: Asi 250g natí z ředkviček (nebo z kedlubnů, nebo samozřejmě nefalešný špenát), kelímek ricotty, vejce, sůl, pepř. Tady je to ještě jednodušší, lupení se spaří, zchladí, nakrájí najemno a všechno se prostě smíchá v misce.

No a pak je to starý známý postup. Do pekáčku nebo zapékací misky se skládá střídavě těsto a náplň, v tomhle případě se v jednotlivých patrech náplně střídají. Navrch by měl správně přijít bešamel, ale místo toho jsem navrch dala ještě zbyteček špenátové a trochu to polila smetanou na vaření a navrch dala plátky sýra (bloček na strouhání došel, jinak bych dala strouhaný). A potom už šup s tím do trouby, asi na 180°C takových 40 minut.
První patro

Druhé patro

Všechna patra už upečená

Ani mě moc nepřekvapilo, jak mi to chutnalo, ale koukala jsem jak blázen, že se s tím cpaly děti, dokonce i nejmladší, která ještě donedávna odmítala cokoli, co nebylo mixované :oD

4 komentáře:

  1. Vypadá to skvěle :) Nikdy jsem lasagne nedělala, ale furt slibuji doma, že je zkusím :) Kdysi jsem je měla v restauraci a nic moc teda :( Tak domácí snad dopadnou lépe :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. držím palce :o) ale nevím, jestli by to šlo kdyžtak i na ty kupované sušené pláty, ty dělává mamka a mívá mnohem mokřejší omáčku

      Vymazat
  2. to vypadá moc dobře, až na ten kečup.. já jsem ho používal také, ale doporučili mi buď si udělat rajčatovou omáčku doma nebo použít nějakou rajčatovou drť ve sklince.. a bylo to fakt o dost lepší... takže doporučuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to rozhodně, pořádná rajčatová omáčka je vždycky lepší, ale přiznám se, že jsem lenoch líná a vařím zásadně na poslední chvíli, takže sáhnu po nejrychlejší variantě :o) ale už jsem se aspoň trochu polepšila a vyrobila jsem si domácí kečup podle úžasné nuselské kuchty, a ten je o moc rajčatovější než kupovaný :o)))

      Vymazat