úterý 8. září 2015

Barevný svetr a medvědomyši


 A zase tu mám jednou po čase pár obrázků svých výtvorů. Jednak jsem konečně dorazila multibarevný svetr, který brzy dostane mužova maminka k narozkám, a jednak jsem vytvořila stádo podivně tvarovaných vycpaných potvor :o)
Mnohabarevný svetr je upletený ze zbytků vln, co zůstaly po letošní úrodě svetrů, ale i když není zrovna jako z módního žurnálu (leda z té kolonky 'módní peklo'), je krásně teplý a chumlací a vypadá aspoň docela vesele :o)
Pokud vím, měly by se správně průhované svetry dělat tak, aby na sebe pruhy navazovaly (moje babička dokonce uměla tak, že navazovaly i pruhy na rukávech, když se připažilo), ale protože přesnost není moje silná stránka a nejspíš by to vypadalo hrozně, tak jsem to radši udělala strakaté na každém kusu jinak :oP
Zepředu
 Vzor je jakoby tenký copánek proložený obráceným okem (druhé anglicky, nechat na jehlici, první hladce, obě sejmout, třetí obrace, druhá a čtvrtá řada dvě obrace, jedno hladce, třetí řada bez křížení), takže výsledek je poměrně pružný, ale tak strašně se nevytahuje, takže má šanci, že nebude během roku vydojený ke kolenům, navíc působí takovým hezky měkkým, teploučkým dojmem.
Zezadu
Rukávy jsou dlouhé a rozhodla jsem se nesešít je až do konce, ale nechala jsem jakoby rozparek, který se dá zapnout na knoflík, mezerou prostrčit palec takže máte krásně krytou dlaň.
Rukávy
A protože je svetr celý vesele barevný, vybrala jsem k němu i veselé knoflíky - bílé s barevnými srdíčky. Možná trošku infantilní, ale co už, jsou hezké ;o)
Knoflík :o)
No, a další narozeninový svetr je hotový. Aby těch vlastnoručních dárků nebylo málo, tak k němu přidám ještě domácí vanilkový cukr v hezké lahvičce, aby bylo letošní vánoční cukroví ještě voňavější :o)

A nevyhnete se ani těm medvědomyším, to byste z toho čtení vyšli moc lacino :oD
Ve školce, kam chodí naše holky, je takový zvyk, že dítěti, které slaví narozeniny se může uspořádat oslavička. Oslavenec donese dort a dětské šampáňo a ostatní mu dají malý dáreček. Zvyk je to hezký, ale upřímě, rodičům to docela leze do peněz a je to i další věc, na kterou musíte celý rok myslet a sledovat, kdy se nějaká oslava blíží... Letos navíc máme ve školce už dvě děti, takže potřebujeme dvě sady dárků. Nejčastější jsou samozřejmě kindervajíčka, sladkosti nebo pastelky, ale to bych nebyla já, abych nechtěla vymyslet něco aspoň trochu origoš :oP Jednu sadu dárků jsem vyřešila bublifuky, a na druhou jsem se kdovíproč rozhodla ušít malé plyšáčky.

Říkala jsem si, že ne malé není potřeba moc materiálu, takže vyjdou levně, a že budou rychle hotoví. Samozřejmě jsem se přepočítala, čím menší, tím větší piplačka a tím hůř a déle se šijí :oD Nicméně po čtrnácti dnech mám hotovo a plnou tašku vycpaného čehosi, čemu pracovně říkám medvědomyši.
Původně to měli být medvídci, když jsem si je nakreslila, tak připomínali spíš myši.. no a ve výsledku je to něco mezi, a možná ještě nějaké zvíře navíc :oD Tělíčka našišato, obličeje křivé, výraz neinteligentní.. Ale jak se říká, co je malé, to je milé, a tyhle mají asi 12cm, takže by mohli mít úspěch.

Byla to sice piplačka, ale šití hraček mě vždycky bavilo, takže to nebylo žádné utrpení :o) Jediné, co mě nebaví je obkreslování tvarů na látku a následné vystřihování. Hrozně ráda mám to, když mám hromadu vycpaných kousků a sešívám tělíčka a pak mám hromadu tělíček a hraboším v nich rukama a je to takové plyšové, měkoučké a muchlavé.. zní to ujetě, ale je to bomba :oD A nejradši ze všeho mám vyšívání obličejíčků, jak každá ta potvorka najednou vypadá jinak a živě a vesele :o)
No a pak si je samozřejmě ráda fotím a aranžuju a odháním děti, aby mi v nich nedělaly binec a nekazily kompozici :oD
Mám blýskavé vyšívací nitě, heč :o)))

Hnědej to zkazil, šoupnul se :oP

Medvědomyší pyramida

Rozmazaný, ale roztomilý
Akorát pořád nevím, jestli jsou to medvědi, nebo myši... prostě nevím.....

Žádné komentáře:

Okomentovat