pondělí 14. září 2015

Zameděné kuřecí s křupavou zeleninou

 Zase jeden malý receptík. Vznikl tak, že jsem (jako obvykle) měla téměř vymetenou lednici, v hlavě prázdno stejně jako v lednici a poledne na krku. Většinou z takové situace vznikne jakási směska čehokoli, co se k sobě aspoň trochu hodí, a nestojí ani za to si pamatovat, z čeho jsem vařila. Tohle ale zalahodilo mému zmlsanému jazýčku, a třebas by to mohlo chutnat i někomu dalšímu, tak se podělím o postup :o)
Přesný recept nemám, tak popíšu, jak jsem vyráběla.
Z lednice jsem vyhrabala kuřecí prsa, odřízla je z kosti a nakrájela na malé kousky. Hodila jsem je na pánev na pár lžic oleje a nechala smažit, jen občas jsem je pomíchala. Mezitím jsem shromáždila dvě velké mrkve, červenou papriku, bílou papriku (byla žlutá s nádechem do zelena, ale v krámě se jmenovala bílá, tak kdo se v tom má vyznat..) a kus cukety (přibliždě 5cm dlouhý špalíček o průměru kolem 8cm). Mrkev jsem naporcovala na kolečka, papriku na tenké proužky a cuketu na takové jako hranolky, velikostně ladily s paprikou. Zatímco jsem čistila a krájela zeleninu, maso stihlo pustit vodu, poté vysmažit vodu a začalo se připalovat. První mokrá věc po ruce byl rozkrojený citrón (máme rýmu, tak jsou čajové věci na lince), takže jsem ho tam celou půlku vymačkala. Místo aby to pomohlo, tak se to chytalo ještě víc, a protože byl po ruce taky med, tak jsem ho pár lžic nacákala do pánve taky. Když už je tam ten citrón, tak se med hodí, že jo. Rychle jsem šla dokrájet mrkev a med zatím měnil barvu, vůni a chuť do karamelova. Když už to vypadalo hodně tmavě, tak jsem konečně přihodila mrkev a míchala jak vzteklá. Bleskurychle jsem doproužkovala papriky a mrskla je tam taky, pak cuketu a šup s ní do pánve. Pak už stačilo jen párkrát zamíchat, patřičně osolit a okořenit - dala jsem, tuším, jen trochu pepře a koriandru, aby to nebylo pálivé kvůli dětem, ale rozhodně by se něco ostřejšího hodilo. Pak rychle vypnout plamen, naaranžovat na talíře a sníst :o)
Zelenina zůstala téměř syrová, hezky křoupavá a to zkaramelizované medové maso bylo překvapivě dobré, nejspíš si to ještě někdy uvařím ;o)
Jako příloha byly brambory alá hranolky. To se nakrájené (správně na hranolky, já neměla čas) brambory povaří 10-15 minut ve vodě s octem a pak se dají upéct do trouby, buď nasucho, nebo na trochu oleje, aby byly křupavější. Známý recept, ale kdyby ho náhodou někdo neznal... Pokud si je jenom lehce předpečete, můžete si je dokonce i schovat do mrazáku :o)
Určitě by se skvěle hodila i rýže, kuskus nebo nějaká zdravější dobrota.
A k tomu ještě pár lžiček úžasného domácího kečupu podle Nuselské Kuchty. Rozhodně stojí za to ho zkusit, je moc moc dobrý a nedá až takovou práci, jak jsem se bála.
Mno, jestli vyzkoušíte, tak přeju dobou chuť :o)



Žádné komentáře:

Okomentovat