středa 8. dubna 2015

Co teď ráda poslouchám



R.E.M. - moji dlouhodobí oblíbenci :o)
Když jsem si zase jednou brouzdala po youtube a proklikávala písničky a interprety, napadlo mě, že bych si ty svoje oblíbené mohla tady na blogu sepsat. Občas mám ráda ticho (hlavně ten typ ticha, který nastane, když všechny děti usnou), ale taky si ráda pouštím hudbu.


Pokud jde o styl, beru skoro všechno, co se hraje posledních několik staletí :o) .Mám ráda hezké melodie a příjemné hlasy :o) Co ale nesnesu je špatná výslovnoust při zpívání, hrozně mě to tahá za uši a v mých uších to kazí i jinak hezkou písničku - v angličtině to až tak nevnímám, ale u češtiny mi to vadí hrozně.
Skoro nikdy neposlouchám rádio, v podstatě ho zapínáme jen když jedeme někam dál autem, zaslechnu ho puštěné v obchodě, nebo u někoho jiného doma, takže vlastně ani nevím, co teď 'letí', případně z nadpisů na internetu vím, že existují nějací populární zpěváci, ale ke jménům si nepřiřadím hlas ani písničku. Taky mám nějaká svá oblíbená CD, která ovšem pouštím málokdy, nejradši prostě listuju internetem a přehrávám si, co mi přijde pod ruku :o) Stává se mi, že jak si pouštím písničky na youtube, tak se doklikám na něco nebo někoho, kdo mě zaujme a někdy je z toho přímo láska na první poslech :o)
Moje dlouhodobě oblíbená kapela jsou R.E.M., ti mě bavili a baví už hódně dlouho a i když si je poslední dobou nepouštím extra moc často, vždycky je slyším ráda, zvlášť starší písničky z 80. let. Teď se mi ale chce psát o tom, co si opakovaně pouštím poslední dobou a třebas někoho inspiruju k příjemnému poslechu :o)
Katy Mcallister
Tak například před pár týdny jsem narazila na texaskou zpěvačku Katy Mcallister, nevím, nakolik je známá, nikdy dřív jsem o ní neslyšela, ale připadá mi od pohledu sympatická, má hezký hlas a písničky, které se tak nějak dobře poslouchají. První písnička, kterou jsem od ní slyšela je Another empty bottle a líbí se mi od ní zatím nejvíc.
Josh Groban
Když mám chuť se trochu zasnít a třebas se u toho i kouknout na hezkého chlapa ;o) tak si s oblibou přehraju něco od Joshe Grobana. Má ohromně příjemný hlas, krásně zbarvený baryton, který se hodí do klasiky i do popu a je vhodný k pletení, vaření i vytírání podlahy :oD No ale vážně, komu by se nelíbilo třebas When you say you love me?
Blue Man Group
Další kdo mě asi nikdy nepřestane bavit jsou Blue Man Group. Sice je mám ráda už delší dobu, ale každou chvíli objevím nějaké video, které ještě neznám, takže si je dovolím sem zařadit :o) Když jsem je viděla poprvé, okamžitě jsem si je zamilovala, nejdřív možná proto, jak vypadají, ale postupem času víc a víc pro to, jak znějí, co vymýšlejí a co všechno umějí. Většinou si vystačí jen se svými úžasnými hudebními nástroji, ale třebas na Sing along se k nim přidal Dave Matthews a je z toho nádherná písnička :o)
Občas se mi taky zachce pustit si francouzskou (aspoň myslím) skupinu Indochine. Moc toho od ní vlastně neznám, taky nevím, kdy a kde vznikli, kdo jsou její členové, jak se jmenuje zpěvák... Dokonce si ani nevybavím, jak jsem se k nim vlastně dostala :o) Prostě se mi jenom líbí pár písniček, nejvíc konkrétně J'ai demandé a la lune a Alice & June.
Další, kdo mě hned tak neomrzí, jsou Doug Anthony All Stars, případně samotný Paul McDermott. Skupina se už dávno rozpadla, ale youtube naštěstí disponuje spoustou záznamů z jejich představení. Měli dost svérázný humor a taky hodně přisprostlých (i hodně sprostých) písniček, já na nich ale nejvíc obdivuju, jak zpívali trojhlasy. Jejich verze Heard it through the grapevine je naprosto úchvatná (tedy alespoň pro mě).
Doug Anthony All Stars
Teprve poslední dobou jsem začala občas poslouchat Michaela Jacksona. Dřív jsem ho nijak zvlášť nemusela a pořád ještě je hodně písniček, které si prostě nepustím, protože se mi nelíbí. Strašně se mi ale začaly líbit věci typu Billie Jean, Beat it nebo Smooth Criminal - prostě rychlé, rytmické, s těmi úžasnými tanečními kreacemi.
A s písničkou Smooth Criminal se dostávám k tomu, co mě za poslední rok asi nejvíc uchvátilo, a to je chorvatské duo 2Cellos. Ty prostě můžu poslouchat kdykoli a kdekoli a přehrát si od nich cokoli. To byla fakt láska na první poslech. Podle názvu je jasné, že jde o dva cellisty, dělají instrumentální cover verze známých písniček a sice nejsem odborník, ale podle mě teda umějí hrát a dostat z toho, co se dá. Slaďáky znějí tak sladce, že by člověk brečel, rockové písničky by snad zbouraly zdi, kdybych je pustila pořádně nahlas.. jejich verze Hurt od Johnnyho Cashe mi vhání slzy do očí, zmiňovaný Smooth Criminal mě vždycky skoro roztančí, prostě je miluju :o))) Nevím ani, co bych označila jako svojí oblíbenou, protože se mi prostě hrozně hrozně moc líbí všechny. Tak třebas tady jsou rovnou tři :o)

2Cellos
Nejspíš jsem na spoustu svých oblíbenců zapomněla, doženu to tím, že až si vzpomenu, tak si je pustím :o) A jestli se Vám někomu některá písnička nebo interpret zalíbili, tak budu jenom ráda :o)
Poslouchejte muziku a mějte se krásně :o*

P.S. Nedá mi to a ještě jednu dodatečně. Dnes v noci malá měla nespavou a kňouravou náladu a celou noc mi v hlavě hučela tahle krásná ukolébavka od Tima Minchina :oD

Žádné komentáře:

Okomentovat